// Wszystko zaczyna się od pasji ... czyli rozmowa z Malwiną Nogaj home stagerką z Trójmiasta //


/ Studio Mano Home Staging prowadzi Malwina Nogaj w Trójmieście, która zajmuje się profesjonalną fotografią i stylizacją nieruchomości do sprzedaży. Zapraszam serdecznie na szczegóły naszej rozmowy /



Co Ciebie zainspirowało, aby zająć się home stagingiem ?

Na początku 2014 r. rozpoczęłam poszukiwania swojego wymarzonego mieszkania. Zaczęłam oczywiście od internetu. Byłam zrozpaczona. Nie znalazłam ani jednego mieszkania, które zachęciłoby mnie chociaż do obejrzenia go na żywo. Moją ostatnią deską ratunku była koleżanka, która jest pośrednikiem. Do niej zwróciłam się o pomoc. Opowiedziałam jej o próbie poszukiwania mieszkania na własną rękę. Potwierdziła, że większość mieszkań jest w fatalnym stanie, a przynajmniej tak wygląda na pierwszy rzut oka. Wspomniała przy okazji, że do Polski wkracza home staging i ma nadzieje, że niedługo to się zmieni. Żywo zainteresowałam się tematem i kontynuowałam rozmowę na temat home stagingu, bo już wcześniej o nim słyszałam, ale nie wdrażałam się i nie dociekałam o co w tym tak naprawdę chodzi. W trakcie rozmowy, zapytałam się koleżanki czy, gdy sama zrobię taki kurs, podejmie ze mną współpracę. I ustaliłyśmy, że najpierw na spokojnie mam zrobić kurs, zdobywać wiedzę, bo klienci i tak nie są gotowi na takie rozwiązania. W trakcje kursku, zaczęłam wykonywać dla niej tylko sesje zdjęciowe. Co trwa do dzisiaj. Kurs skończyłam w grudniu 2014, w tym czasie założyłam firmę, dwa blogi, udzielam się na forach, nawiązuję kontakty. Do tej pory mam za sobą więcej sesji zdjęciowych niż realizacji home stagingu, ale powoli zmierzam do celu. 


Kiedy home staging jest potrzebny ?

Home Staging to wbrew pozorom dość szerokie zagadnienie, ponieważ w jego skład wchodzi czasem tylko stylizacja mieszkania tj. nowe firanki, poduszki, świeże kwiaty lub inny układ mebli i dekoracji , czasem remont, a czasem mieszkanie jest na tyle ładne i zadbane, że nie potrzebuje niczego więcej jak tylko dobrych zdjęć. Ale najczęściej problemem polskich mieszkań jest nadmierna „zagracenie” i niefunkcjonalne wykorzystanie przestrzeni. Kiedy uda się rozwiązać ten problem, przychodzi czas na „unowocześnianie” wnętrza.

Co było Twoim pierwszym projektem ?

Pierwszą realizacją home stagingu miałam we własnym pokoju, z koloru bordowego zeszłam na szaro biały. W trakcie kursu zrobiłam home staging i sesję zdjęciową dla koleżanki, która mieszkanie sprzedała po 3 miesiącach. A następnie projekt dla klienta ( z polecenia)  , który w Trójmieście zajmuje się podnajmem mieszkań.

Najtrudniejsze w tej pracy jest ?

Zdecydowanie praca z klientem:) Niektórzy słyszeli o home stagingu , wiedzą czego chcą i wiedzą, że nie jest on drogi, innych zaś trzeba przekonywać ( to są najczęściej Ci, których same pozyskujemy). Wynika to z przekonania, że „przecież mam ładnie”, albo i tak nowy właściciel zrobi mieszkanie „po swojemu”, „przecież napisałem, że do remontu”. Pokutuje przekonanie, że są to niepotrzebnie wydane pieniądze, ale nikt nie liczy kosztów utrzymania mieszkania, które nie sprzedaje się od kilku miesięcy a nawet lat.

Czy usługi home staging to dobry pomysł na biznes ?

Tak, zdecydowanie. Ale nie wszyscy do tego się nadają. Trzeba być osobą dobrze zorganizowaną, dobrze zorientowaną w nowinkach wnętrzarskich,  trzeba lubić sprzątać no i oczywiście trzeba również lubić i umieć pracować z ludźmi J Home staging jest usługą, która stosunkowo powoli się rozwija w naszym kraju, ale programy telewizyjne coraz bardziej ułatwiają nam pracę. Ludzie lubią widzieć „przed i po”.

Co jest niezbędne w pracy home stagera ?

Oprócz w/w cech i umiejętności, przyda się własny samochód i dobry sprzęt do sprzątania, fotograficzny a także drobne elementy wyposażenia, które możemy „użyczać” klientom. Bardzo ważne jest mieć sprawdzoną ekipę remontową oraz znajomego „złotą rączkę”.

Początki home stagingu w Polsce jeszcze do łatwych nie należą, co Ciebie napędza każdego dnia ?

Nadzieja :) A tak na poważnie, to perspektywa rozwoju tego zawodu w przyszłości. Wiemy, że początki są trudne, że rynek jeszcze się otwiera na home Staging. Jednak najważniejsza jest przyjemność z efektu końcowego i satysfakcja z uporania się z dużą ilością wyzwań na każdym etapie realizacji projektu.

Czy wiążesz swoją przyszłość tylko i wyłącznie z home stagingiem ?

Jeszcze nie, zobaczę co pokaże przyszłość :)

Nie wyobrażasz sobie dnia bez...

Lubię zaglądać na zagraniczne strony poświęcone designowi i najnowszym trendom.

O jakiej nieruchomości marzysz aby przygotować do stylizacji ?

Wiem, że będzie to wyzwanie, które lubię i na które czekam, ale zdecydowanie marzę o przygotowaniu do stylizacji niejednego hotelu i niejednej restauracji.

Twoje  życiowe motto...

Mieszkaj tylko z takimi rzeczami, które przynoszą Ci satysfakcję i radość”.

Dziękuję za rozmowę i życzę samych sukcesów :)